Strona 2 z 2

Re: Star Wars: Empire at War

Post: 05 maja 2016, 19:32
autor: 260858
Empire at War cenię sobie za wspaniałe oddanie świata Gwiezdnych Wojen;

Mamy do zwiedzenia całą galaktykę, planety znajdują się tam, gdzie powinny, Rebelia zaczyna grę na Zewnętrznych Rubieżach, Imperium w centrum galaktyki. Każda planeta jest unikalna ze względu na ukształtowanie terenu, ale i warunków atmosferycznych. Każda ma inną zdolność specjalną, możliwości rozbudowy, przychód oraz mieszkańców, którzy mogą okazać się kluczowi do odniesienia sukcesu. Galaktyczna arena jest poddana naszym możliwościom, jeśli chcemy prowadzić międzyświatowy handel - mamy możliwość zajęcia szlaków handlowych, jeśli zaś chcemy zniszczyć niesforny naród - mamy możliwość unicestwienia jego planety za pomocą Gwiazdy Śmierci.

Dodatkową zaletą jest odmienność w prowadzeniu do zwycięstwa Imperium oraz Rebelii, każda z tych frakcji opiera się na innych metodach działania. Imperium to ciężkie okręty i zastępy jednostek, połączone ze wsparcie ogniowym ciężkich maszyn bojowych, a Rebelia to poszczególne, szeroko wyspecjalizowane jednostki oraz poparcie wielu światów. Zwolennika Imperium ucieszy fakt z automatycznej produkcji myśliwców TIE podczas bitwy, zaś Rebeliant będzie miał do dyspozycji o wiele sprawniejsze X-Wingi, ale wymagające odpowiedniego pokierowania.

Klimat Gwiezdnych Wojen wylewa się z ekranu, grafika jest przyjemna a jednostki bardzo wiernie odwzorowane. Ich zdolności specjalne urozmaicają zabawę, niewiele wyszło gier umożliwiających tak obszerny podbój. Jeśli dodać do tego dodatek ,,Forces of Corruption", a także aktywną scenę moderską, mamy do czynienia z wierną kopią świata Gwiezdnych Wojen, opisywanego w książkach oraz filmach.

Gra faktycznie jest prostsza od wielu RTS-ów, natomiast takie było założenie, co można przeczytać w opisie gry. Dzięki takiemu zabiegowi, mamy możliwość przejścia w sam środek bitwy, jednocześnie szczegółowo planując taktykę działania naszych wojsk. Moja ocena tej gry to 9/10, jeden punkt odjęty jest głównie za pewne znużenie, które może ogarnąć gracza przy walce lądowej.